Μουσειοσκευές

  • Μουσειοσκευή: «Κρυμμένα Παιδιά στην Ελλάδα της Κατοχής»:  Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος (Μουσειοσκευής) είναι να προβληματιστούν οι μαθητές πάνω σε ζητήματα πάντοτε επίκαιρα, όπως η φρίκη του πολέμου, η προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων, η έννοια της ταυτότητας, η κοινωνική ανεκτικότητα, το δικαίωμα της διαφορετικότητας, ο ρατσισμός και η ξενοφοβία. (Συνδέεται με την περιοδεύουσα έκθεση του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος).

Η μουσειοσκευή προτείνεται για τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού (Ε΄ & ΣΤ΄) και για την Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου.

  • «Ολοκαύτωμα»: Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τι συνέβη στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου  Πολέμου στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Μέσα από τα  ιστορικά στοιχεία, τις φωτογραφίες και τις μαρτυρίες, να μάθουν για την τύχη των Εβραίων και των άλλων θυμάτων του Ολοκαυτώματος και να συζητήσουν τη σημασία των ηθικών ζητημάτων, που προκύπτουν, για την ζωή μας σήμερα. (Συνδέεται με περιοδεύουσα έκθεση του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος).

Η μουσειοσκευή προτείνεται για μαθητές Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου.

  • «Εβραϊκές Γιορτές»: Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η γνωριμία των παιδιών με τις βασικές γιορτές της εβραϊκής θρησκείας, καθώς και με την ευρεία απήχηση του θεσμού των γιορτών σε όλους τους λαούς και όλες τις εποχές. Επίσης, να εντοπίσουν κοινά στοιχεία με τις χριστιανικές γιορτές με βάση το ημερολόγιο, τα ήθη και τα έθιμα.

Η μουσειοσκευή προτείνεται για μαθητές Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού και Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου.

  • Μουσειοσκευή: «Έκθεση για το Ολοκαύτωμα»: Στόχος του εκπαιδευτικού αυτού υλικού είναι να ενισχύσει τον εκπαιδευτικό στην προσπάθεια του για βιωματική προσέγγιση της διδασκαλίας του Ολοκαυτώματος και για τη μνημόνευση της Εθνικής Ημέρας Μνήμης του Ολοκαυτώματος. Με το υλικό αυτό δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας μιας φωτογραφικής έκθεσης μέσα στην τάξη ή σε άλλο χώρο του σχολείου, χωρισμένης σε τρεις κυρίως ενότητες. Επιπλέον, παρέχεται φωτογραφικό υλικό από το χώρο Ολοκαυτώματος του Ε.Μ.Ε. για τα σχολεία που δεν μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στο Μουσείο, καθώς και συνοδευτικές  εκδόσεις και οπτικό-ακουστικό υλικό.

Η μουσειοσκευή προτείνεται για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

  • Εκπαιδευτικός φάκελος: «Εβραϊκές Γειτονιές της Ελλάδας»: Στόχος του εκπαιδευτικού υλικού είναι να πληροφορηθούν οι νεαροί επισκέπτες για το πώς ήταν η ζωή των παιδιών της ηλικίας τους στις γειτονιές της Ελλάδας πριν από τον Πόλεμο∙  να γνωρίσουν δηλαδή, μέσα από το υλικό του εκπαιδευτικού φακέλου, τους ανθρώπους, που έζησαν αυτή την περίοδο και να ακούσουν τα ίδια τους τα λόγια. Παράλληλα, να ερευνήσουν τις παραμέτρους της συμβίωσης των Εβραίων με αλλόθρησκους ή και αλλοεθνείς- μέσα στην ίδια κοινωνία- και να κάνουν τις δικές τους διαπιστώσεις. Επιπλέον, να αντιληφθούν το κενό που άφησαν πίσω τους οι Εβραίοι που δολοφονήθηκαν κατά το Ολοκαύτωμα. Τέλος, να γνωρίσουν λιγότερο γνωστά κομμάτια της ιστορίας της πόλης τους και να εντοπίσουν διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στο σήμερα και στο χθες.

Το πρόγραμμα προτείνεται για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

  • Εκπαιδευτικός φάκελος: «Αντισημιτισμός Ρατσισμός Χτες και Σήμερα»:

Στόχος του εκπαιδευτικού υλικού είναι να βοηθήσει τα σχολεία που δεν έχουν την δυνατότητα πρόσβασης στο χώρο του μουσείου παρέχοντας τους οπτικοακουστικό υλικό και οδηγίες για τη χρήση του μέσα στην τάξη. Με την εξέταση ιστορικών μελετών, άρθρων του ημερήσιου τύπου και σχετικών επίκαιρων κειμένων, τίθενται προς συζήτηση ερωτήματα, όπως, ποιες μορφές παίρνει ο αντισημιτισμός και ο ρατσισμός στις μέρες μας; πόσο ρατσιστές είμαστε; τι μας οδηγεί σε τέτοιες συμπεριφορές; πως μπορούμε να αλλάξουμε.

Το πρόγραμμα προτείνεται για μαθητές  Γυμνασίου και  Λυκείου.

  • Εκπαιδευτικός φάκελος: «Συναγωνιστής, Έλληνες Εβραίοι στην Εθνική  Αντίσταση».

Στόχος του εκπαιδευτικού έντυπου και οπτικοακουστικού  υλικού είναι η γνωριμία των μαθητών με ένα άγνωστο κομμάτι της Ελληνικής ιστορίας, μέσα από προσωπικές μαρτυρίες φωτογραφίες και πρωτότυπα έγραφα της εποχής που βοηθούν τα παιδιά να αντιληφθούν τις έννοιες της αντίστασης και της αλληλεγγύης, τη σημασία της προσωπικής επιλογής και της συλλογικής δράσης, καθώς και τη γενναιότητα απέναντι στον κίνδυνο σε περίοδο κρίσης.

 Το πρόγραμμα προτείνεται για μαθητές  Γυμνασίου και  Λυκείου.

  •  Εκπαιδευτικός φάκελος: «Η Εβραϊκή Κοινότητα Ιωαννίνων. Διαδρομή στο Xρόνο».

Στόχος του εκπαιδευτικού υλικού είναι η γνωριμία των μαθητών με την τοπική ιστορία της πόλης των Ιωαννίνων και της Ρωμανιώτικης παράδοσης. Τι ζωή  των εβραίων στην πόλη πριν από τον του Β΄ Παγκοσμίου πόλεμο την τύχη  τους κατά την περίοδο του πολέμου. Καθώς και την ζωή τους σήμερα.

Το πρόγραμμα προτείνεται για μαθητές Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού Γυμνασίου και  Λυκείου.

  • Εκπαιδευτική έκθεση: «Γιουσουρούμ μια Οικογένεια μια Γειτονιά»

Στόχος η γνωριμία των μαθητών με την ιστορία της οικογένειας Γιουσουρούμ που ήρθε από τη Σμύρνη γύρο στα 1830 κι εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, και που η εμπορική της δραστηριότητα δημιούργησε μια μεταπρατική παράδοση, μια ιδιότυπη γειτονιά και κληροδότησε ένα ξεχωριστό τοπωνύμιο στον αστικό ιστό.

Το πρόγραμμα προτείνεται για μαθητές Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου και  Λυκείου.

  • «Εβραϊκή γλώσσα, Ισπανοεβραϊκή, Γραικο-ιουδαϊκή διάλεκτος» 

Το εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Εβραϊκού Πολιτισμού:

Στόχος του προγράμματος είναι να γνωρίσουμε, να ακούσουμε και να πειραματιστούμε πάνω στην εβραϊκή γλώσσα την ιστορία της την εξέλιξη, τις  επιρροές που έχει ανάλογα με την χώρα προέλευσης. Το αλφάβητο και η γραφή δυσκολίες ομοιότητες διαφορές. Συμβολικά γράμματα αλλά και λέξεις  ποίηση παροιμίες τραγούδια.

Το πρόγραμμα προτείνεται για μαθητές Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού,  Γυμνασίου και  Λυκείου.